Mercedes

Prelepa PAGODA

Generalna — Autor ziggi @ 16:31

 1963-e modeli 190SL i 300SL su bili zamenjeni sa modelom 230SL. Izgled i filozofija automobila su bila slicnija ali je bila malih dimenzija, i u izgradnji ovog automobila je bio je korishcen konvekcionalni preshani chelik telo/shasije trupa, takodje suspenzijski i pogonski delovi su bili uzeti iz modela 220SE salon modela.

 

 

 slika 1.1 Mercedes model 230SL

 Struktura motora u pochetku je sadrzavala 170hp/2306cc pretek-bregastu sest-cilindarsku jedinicu, sa direktnim ubrizgivanjem (koji je bio gotovo umetnichko delo), mocno-upravljachki(neobichna za taj period), i vec postojeci niski shtab sa straznjem suspenzijom preneshena. Za mnoge ljude, ovaj model je najbolje vozilo za neobichnu PAGODU iako nije imala neku veliku prodaju kada je prvi put izdata.

 

 

 slika 1.2 230SL

 Medjutim slika ovog modela je momentalno poboljshana kada je jednoj od velikih trka oko 1963 godine odnela pobedu. Na kontu ovog automobila su bila izgradjena sledeca dva modela 250SL(1967 godine) i 280SL(sa 2778cc motorom) chiji pochetak proizvodnje pochelo od 1968 pa trajalo do 1971-e godine.

 

   

 slika 1.3 Mercedes model 250SL

 

   

 slika 1.4 Mercedes model 280SL

  


Prva tragedija kompanije '' Mercedes"-a

Generalna — Autor ziggi @ 14:35

 Stvari nisu mogle imati na svetliju stranu za Mercedes, ali tragedija se vrtila samo oko Le Man-a. Negde oko tri sata u sred trke, model 300SLR se sudario sa ''Austin Healey'' odbivshi se od njega direktno je uleteo u tribine.

 

    

 slika 1.1 Mercedes 300SLR

 Od siline udarca i teshke shtete na ''Austin Healey'' nastradalo je vozach i 80 gledalaca. Mercedes je odmah posle ove nesrece povukao ceo svoj tim, chak su i povukla njihova dva tada najbolja vozacha koji su bili na vrhu i trebalo im je josh samo dve trke da bi osvojili prvenstvo.

 

   

 slika 1.2 Mercedes 300SLR

 Мike Hauthorne i Ivor Bueb, koji su bili pilotirali sve do vrha, ishli su na prilichno shuplje pobede - a to je tako trajalo sve do 1988-e kada su odluchili  da se vrate u konkuretne trke, tada su udruzili snage sa shvajcarskim ''Sabuer""-om u ''Sports Prototype Championship'', zatim su nastavili svoje partnerstvo u ''German Touring Car Championship (DTM)''.

 

 

 slika 1.3 Tragedija na trci

 Ovo je bila prva tragedija kompanije Mercedes koja je tada bila ne zapamcena, i nikad se ne moze zaboraviti takva tragedija. Skupo je tada koshtalo kompaniju i titula i para a po najvishe tragichnu scenu nastradalih gledalaca.

 


Legendarni Mercedes serije SL

Generalna — Autor ziggi @ 20:18

 Na prolece 1954-e godine Mercedes kompanija je izbacila legendarni 300Sl model koji je bio sa modifikovanim stilom i sa vishe mesta kao i sa veoma lepim enterijerom. Pogon je bio josh i dalje razvijen, sada daleko bolje poboljshan sa direktnim ubrizgivanjem goriva i proizvodnjom od 215bhp od samog 2996cc kapaciteta,koji je davao automobilu max brzinu od 150mph.

 

   

 slika 1.1 Mercedes 300SL

 To su bila veoma teshka kola, mozda samo je bila mana ta shto su ova kola imala visko skretanje, pa nisu mogla u nekim velikim uglovima skretanja da se balansiraju. Na toj mani se u kasnijim modelima moralo poraditi ali nisu mogli to da srede sve do 1971-e godine kada su na trzishte izbacili ''350SL''.

 

  

 slika 1.2 Mercedes 350SL

 Kupe je dao prolaz za startovanje automobila od 1957-e godine, sa konvekcionalnim prednjim sharkiranim vratima, i opcije hardtop su bila dostupna. Mercedes 300SL Roadster je mnogo vazan stil, ovaj model je imao vishe smanjenu manu ali ne potpuno sredjenu. I do kraja 1963-e godine  bilo je napravljeno oko 3250 ovakvih modela.

 

  

 slika 1.3 Mercedes 300SL Roadster

( ovaj model je davao veci uzitak zenama )

 


Mercedes ulazi po prvi put u Grand Prix Racing

Generalna — Autor ziggi @ 18:42

 Posle nekoliko godina uspeshnog izbacivanja na trzishte automobila, Mercedes kompanija je reshila da napravi ogroman korak koji ce zauvek promeniti svet automobila i ogranichenje brzine, a taj korak je ulazak u ''Grand Prix Racing''. Godine 1930-e kompanija je izbacila model drugachijeg tipa u odnosu putnichkih automobila koja je pokazala tadashnju i buducu slike kompanije Mercedes. Model ''500K'' je imao odlichne perfomanse: 5-o litrazni super-gravirani grand tourer; koji je bio predstavljen 1933-e godine. To je bio model koji je imao veliku snagu i osmocilindrachni engine razvijen do 110bhp i 160bhp  ako je bio napravljen sa super kompresorom.

 

 

 slika 1.1 Mercedes 500k model-1933g.

 

 Zamena modela Mercedesa 500K-a je stigla 1936-e godine, a taj model je bio 540K. Taj model je bio efikasno iste shasije, i sa slichnim izgledom i sa telom, ali je bio 5.4 litrazna verzija sa pogonom od 115bhp ili sa superkompresorom je imao 180bhp. I pored toga 540k je mogao da izvuche najvishe 105mph.

 

 

 

 slika 1.2 Mercedes 540K model-1936g

 

 

 slika 1.3 Mercedes 540K model-1936g

 

 Nazalost durgi svetski rat je doveo Mercedes kompaniju do totalnog unishtenja, i ta kompanija je bukvalno bila ugashena sve do 1952-e godine, te godine su zaziveli sa serijom sportskih automobila. Taj model je bio ''Mercedes space frame-1956g'' koji je bio dobar za 175bhp, i bio je razvijen sa novim trolitraznim salonomskom jedinicom. U junu, Hermann i Lang su vozili taj model do pobede u trci ''Le Mans 24 Hour race'', sa velikim rekordom od 96.67mph, i to je bila jedna od mnogih pobeda u nizu te sezone.

 

 

 slika 1.4 Mercedes space frame model-1956g

 

 To je bio taj period koji je zauvek promenio kompaniju Mercedes i sve ljubitelje automobila. 


Kako je dobijen zashtitni znak za najvecu marku u svetu automobila?

Generalna — Autor ziggi @ 15:27

 

 

slika 1.1 Zashtitni znak jednog od najboljih automobila 

U svetu automobila kada se neki auto novi proizvede, kreatori tog proizvedenog automobila dolaze u dilemu jer moraju da smisle zashtitni znak koji ce njihov automobil nositi, ali taj znak mora biti jedinstven redak i neponovljiv. To je veoma tezak deo posla u proizvodnji automobila jer proizvodjachi moraju da smisle takav znak koji ce se svideti kupcima, i ne samo kupcima vec i samim ljudima koji su pokrenuli proizvodnju u svetu automobila. Mnogi ljudi se pitaju i upadaju u nedoimcu kako je jedan od najboljih automobila na svetu dobio svoj zashtini znak. Postoje tri teorije koje ljudi znaju, Ni ja tachno ne znam kako je ''Mercedes'' dobio znak ali cu vam obrazloziti ove tri teorije.

 

slika 1.2 znakovi ''Mercedes'' 

Prva teorija je: ''Mercedes'' marka je registrovana 1902-e godine, posle smrti Karla Daimlera koji je preminuo 1900-e godine u svojoj 66-oj. Njegova dva sina su uspeli da odrze kompaniju, u znak na secanje njihovog oca setili su se da je njihov otac jednom prilikom dok je slao razglednicu njihovoj majci na kojoj je bila naslikana kuca i na kuci trokraka zvezda(kuca u kojoj je on tada ziveo). Za tu zvezdu Karl Daimler je iskomentarisao ''eventualno ova zvezda ima da mi pomogne oko razvijanja i prosirenja moga posla''. U junu 1909-e godine, njihov chovek za koji je bio zaduzen za davanje zashtitnog znaka njihovog automobila saslushao je prichu od strane dvojice braca i dao je ponudu da im znak bude trostran ili chetvorostran, ali samo je jedan izabran a vi mozete pogacati koji? ;].

 

 

slika 1.3 znak ''Mercedes'' 

 Druga teorija je: zashtitni znak ''Mercedes'' je dobijen tako shto su kreatori morali da smisle znak kojim ce ljudima pokazati shta su osvojili time shto su napravili vozilo, i doshli su na ideju da uzmu jedan znak koji potiche iz daleke istorije i veoma je redak. Taj znak je bio veoma omiljen kod Kelta a taj znak se nazivao ''Boziji znak trijade'' koji je sachinjavao tri od chetri osnovna elementa a to su: Vatra(moc motora i snaga), Voda(veoma lak za kontrolu i jake strukturne gradje) i Vetar(Brzina). 

 

 

 

 slika 1.4 Boziji znak trijade ''Triskeles''

   

 

  Treca teorija je: Zashtitni znak ''Mercedes'' je dobijen tako shto su u to vreme ljudi ziveli u razvoju konkurencije i ziveli su u doba pochetka ratovanja, pa su doshli na ideju da uzmu trostranu zvezdu kao za zashtitni znak jer je po simbolu predstavljao kao nishan. Time je moglo da znaci da ovakav auto sa ovakvim znakom predstavlja: brzinu ,preciznost i veliku opasnost. 

    

 

 slika 1.5 ''Mercedes''

 

To su bile tri teorije zbog kojih se ljudi u danashnjici kroz prichu prepiru shta je tachnije, i to rade ljudi koji ne znaju pravu istinu o nastanku znaka najvece marke automobila ''Mercedes''. 

 


Kljuch koji otvara svet brzine, elegancije, konfora i lepote MERCEDESA

Generalna — Autor ziggi @ 13:10

  Ljudi jos odavno su mastali i sanjali o spravi koja ce im omoguciti da se krecu a da se ne umaraju, takodje da sve sto se sklapa u setnji i trchanju da se uklopi na toj spravi. Jedna od prvih sprava koja je to ljudima omogucila je Mercedes. Istorija uopshte automobila pochinje od onog dana kada su dvojica visoko obrazovanih coveka tj. inzinjeri (Karl Benz i Gottlieb Daimler) resili da ostvare tu mastu tj. san, i tako su kroz veliku muku i znoj godine 1886 konstruisali sprave nazvane vozilima koja su bila pokretna SUS motorima.

 

 

 slika 1.1 Prvi automobil sa SUS motorom

SUS motori su toplotni motori kod kojih produkti sagorevanja(koji su viseg energetskog potencijala, nastalog oslobadjanjem toplote), svojim direktnim dejstvom vrshe mehanichki rad. Da nastavimo dakle prvi automobil koji je bio konstruisan pod nazivom MERCEDES to je bio rezultat diskusije od strane trojice Austrijskih diplomata: Emile Jellinek-chovek koji je bio vishe zainteresovan za automobile nego za diplomatiju; kreator, Wilhelm Maybach; Paul Daimler, sin poznatog Gottlieb Daimler-a. Godine 1897-e Emile Jellinek je otputovao do Cannstatt-a  da poseti Daimler fabriku i vratio se nazad svojoj kuci i sa sobom dovezao automobil. Sastavshi se sa Maybach-om i Paulom, Jellinek je izlozio svoju ideju koju je imao u glavi i slozili se u vezi toga, ali samo ako bude Maybach mogao da dizajnira automobil sa chime bi mogli da puste u prodaju. Maybach je zapocheo odmah radove na njihovom projektu i kada se pojavio njihov prvi automobil u Nice-u 1901 godine, zapanili su sve sa svojim sjajnim performansama.

 

slika 1.2 prvi automobil pod nazivom ''Mercedes'' 

Jellinek je odluchio da svom prvom automobilu da naziv ''MERCEDES'' (shpansko hrishcansko ime), to je ime koje mu se bash svidjalo i to se moglo videti tako shto se njegova cerka zvala Mercedes. Jellinek je takodje bio poznat time da Francuska je bila protiv da automobilima budu davana nemachka imena, pa tako da je najbolje ime bilo Mercedes. Posle ovakvog poduhvata nije proshlo mnogo vremena pa tako da je automobil pod nazivom Mercedes imao veliku ulogu u velikim promenama u istoriji automobilima.


«Prethodni   1 2

Powered by blog.co.yu